חסידי ברסלב ייסעו לאומן למרות המלחמה? ב"הפוך על הפוך" בדקו

    הפוך על הפוך 1 Comment on חסידי ברסלב ייסעו לאומן למרות המלחמה? ב"הפוך על הפוך" בדקו

    ראש השנה מתקרב, וחסידי ברסלב שוב חוששים מאפשרות שלא יוכלו להגיע לאומן בעקבות המלחמה. בתכנית "הפוך על הפוך" שוחח יענקל'ה פרידמן עם איש "קול חי" נתי קאליש שהסביר את חשיבות העניין, והעלה מאזינים שסיפרו כי הם מתכננים לנסוע בכל מצב | האזינו

    צילום: פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנתיים האחרונות קיבוץ חסידי ברסלב באומן היה מוטל בספק בעקבות הקורונה. לפני שנתיים התקיים קיבוץ מצומצם מאוד עקב סגירת גבולות אוקראינה, ובשנה שעברה חסידים רבים נסעו תקופה ארוכה לפני החג ובכך קבעו כעובדה בשטח את קיום הקיבוץ.

    לקראת ראש השנה, שוחח יענקל'ה פרידמן בתכנית "הפוך על הפוך" עם נתי קאליש, ובדק האם החסידים מתכננים לנסוע השנה לאומן למרות המלחמה.

    קאליש: "המלחמה כרגע נמצאת בעיקר במזרח ובדרום אוקראינה, אומן רחוקה משם 7-8 שעות נסיעה. באזור אומן עצמה אין כרגע מלחמה, יש רק מידי פעם אזעקות ואין נפילות של טילים. מה שיש שם זה איסור התקהלות ועוצר כמו בכל אוקראינה".

    "כשהתחילה המלחמה הקהילות היהודיות יצאו וברחו, אחרי שהתחילו לראות איך הכל מתנהל הרבה חזרו, הת"ת נפתח מחדש. אני בקשר עם אנשים משם. אצלנו להישאר שנה אחת בארץ זה לא בא בחשבון. חסידי ברסלב ידועים כמי שעשו את המאמצים גם כשהיה מסך הברזל, שזה היה הרבה יותר מסוכן מעכשיו. חסידי ברסלב יעשו הכל כדי להגיע לאומן".

    האזינו לשיחה המלאה:



    1 תגובות

    מיין תגובות